سنگر ولایت اردستان
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
29 اسفند 1390برچسب:, :: 10:22 :: نويسنده :

         

حسین محمودی مسن‌ترین جانباز دوران دفاع مقدس در سن 118 سالگی در شهرستان منوجان درگذشت.

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در منوجان اظهار کرد: جانباز حسین محمودی در سن 118 سالگی در روستای کندر منوجان دار فانی را وداع گفت.

وی با بیان اینکه مرحوم حسین محمودی 45 درصد جانبازی را در کارنامه درخشان خود داشت، افزود: پای این جانباز دوران دفاع مقدس در جریان جنگ تحمیلی قطع شده بود.

حسنی‌سعدی تصریح کرد: این مرحوم ضمن اینکه خودش جانباز بود، پدر جانباز نیز بوده است.

  مراسم ختم این جانباز بزرگوار دفاع مقدس عصر امروز با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

مطلب ارسالی ازemran

             

در ادامه آماده شدن مردم و فعالان جهان برای برگزاری راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس، منابع خبری از آمادگی در مناطق فلسطینی خبر می‌دهند.

بنابر این گزارش، پایگاه خبری الجزیره، از پایان مراحل آمادگی برگزاری این راهپیمایی جهانی در نوار غزه خبر داد و به نقل از احمد ابوحلبیه، رئیس کمیته ملی کاروان جهانی الی بیت‌المقدس در غزه، نوشت: این کمیته برای برگزاری راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس آمادگی کامل دارد.

ابوحلبیه با اشاره به حضور مردم از اقصی نقاط جهان و 5 قاره در این راهپیمایی جهانی، این حرکت را اقدامی برای حمایت از ملت فلسطین و ملت‌های مسلمان و در حمایت از قدس شریف دانست.

مطلب ارسالی ازemran

 



ادامه مطلب ...
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:39 :: نويسنده : مصطفی

سر آغاز جشن ِ نوروز، روز نخست ماه فروردین (روز اورمزد) است و چون برخلاف سایر جشن‌ها برابری نام ماه و روز را به دوش نمی‌کشد ، بر سایر جشن‌ها‌ی ایران باستان برتری دارد. در مورد پیدایی این جشن افسانه‌های بسیار است ، اما آنچه به آن جنبه‌ی راز وارگی می‌بخشد ، آیین‌های بسیاری است که روزهای قبل و بعد از آن انجام می‌گیرد. اگر نوروز همیشه و در همه جا با هیجان و آشفتگی و درهم ریختگی آغاز می‌شود ، حیرت انگیز نیست چرا که بی‌نظمی یکی از مظاهر آن است. ایرانیان باستان ، نا آرامی را ریشه‌ی آرامش و پریشانی را اساس سامان می‌دانستند و چه بسا که در پاره‌ای از مراسم نوروزی ، آن‌ها را به عمد بوجود می‌آوردند ، چنان که در رسم باز گشت ِ مردگان (از 26 اسفند تا 5 فروردین) چون عقیده داشتند که فروهر‌ها یا ارواح درگذشتگان باز می‌گردند ، افرادی با صورتک‌های سیاه برای تمثیل در کوچه و بازار به آمد و رفت می‌پرداختند و بدینگونه فاصله‌ی میان مرگ و زندگی و هست و نیست را در هم می‌ریختند و قانون و نظم یک ساله را محو می‌کردند. باز مانده‌ی این رسم ، آمدن حاجی فیروز یا آتش افروز بود که تا چند سال پیش نیز ادامه داشت. از دیگر آشفتگی‌های ساختگی ، رسم میر نوروزی ، یعنی جا به جا شدن ارباب و بنده بود. در این رسم به قصد تفریح کسی را از طبقه‌های پایین برای چند روز یا چند ساعت به سلطانی بر می‌گزیدند و سلطان موقت ? بر طبق قواعدی ? اگر فرمان‌های بیجا صادر می‌کرد ، از مقام امیری بر کنار می‌شد. حافظ نیز در یکی از غزلیاتش به حکومت ناپایدار میر نوروزی گوشه‌ی چشمی دارد: سخن در پرده می‌گویم ، چو گل از غنچه بیرون‌ای که بیش از چند روزی نیست حکم میر نوروزی. خانه تکانی هم به این نکته اشاره دارد ؛ نخست درهم ریختگی ، سپس نظم و نظافت. تمام خانه برای نظافت زیر و رو می‌شد. در بعضی از نقاط ایران رسم بود که حتا خانه‌ها را رنگ آمیزی می‌کردند و اگر میسر نمی‌شد ، دست کم همان اتاقی که هفت سین را در آن می‌چیدند ، سفید می‌شد. اثاثیه‌ی کهنه را به دور می‌ریختند و نو به جایش می‌خریدند و در آن میان شکستن کوزه را که جایگاه آلودگی‌ها و اندوه‌های یک ساله بود واجب می‌دانستند. ظرف‌های مسین را به رویگران می‌سپردند. نقره‌ها را جلا می‌دادند. گوشه و کنار خانه را از گرد و غبار پاک می‌کردند. فرش و گلیم‌ها را غاز تیرگی‌های یک ساله می‌زدودند و بر آن باور بودند که ارواح مردگان ، فروهر‌ها (ریشه‌ی کلمه‌ی فروردین) در این روز‌ها به خانه و کاشانه‌ی خود باز می‌گردند ، اگر خانه را تمیز و بستگان را شاد ببینند خوشحال می‌شوند و برای باز ماندگان خود دعا می‌فرستند و اگر نه ، غمگین و افسرده باز می‌گردند. از این رو چند روز به نوروز مانده در خانه مُشک و عنبر می‌سوزاندند و شمع و چراغ می‌افروختند. در بعضی نقاط ایران رسم است که زن‌ها شب آخرین جمعه‌ی سال بهترین غذا را می‌پختند و بر گور درگذشتگان می‌پاشیدند و روز پیش از نوروز را که همان عرفه یا علفه و یا به قولی بی بی حور باشد ، به خانه‌ای که در طول سال در گذشته‌ای داشت به پُر سه می‌رفتند و دعا می‌فرستادند و می‌گفتند که برای مرده عید گرفته اند. در گیر و دار خانه تکانی و از 20 روز به روز عید مانده سبزه سبز می‌کردند. ایرانیان باستان دانه‌ها را که عبارت بودند از گندم ، جو ، برنج ، لوبیا ، عدس ، ارزن ، نخود ، کنجد ، باقلا ، کاجیله ، ذرت ، و ماش به شماره‌ی هفت- نماد هفت امشاسپند - یا دوازده ? شماره‌ی مقدس برج‌ها ? در ستون‌هایی از خشت خام بر می‌آوردند و بالیدن هر یک را به فال نیک می‌گرفتند و بر آن بودند که آن دانه در سال نو موجب برکت و باروری خواهد بود. خانواده‌ها بطور معمول سه قاب از گندم و جو و ارزن به نماد هومت (= اندیشه‌ی نیک) ، هوخت (= گفتار نیک) و هوو.رشت (کردار نیک) سبز می‌کردند و فروهر نیاکان را موجب بالندگی و رشد آنها می‌دانستند. چهار شنبه سوری که از دو کلمه‌ی چهارشنبه ? منظور آخرین چهارشنبه‌ی سال ? و سوری که همان سوریک فارسی و به معنای سرخ باشد و در کل به معنای چهارشنبه‌ی سرخ ، مقدمه‌ی جدی جشن نوروز بود. در ایران باستان بعضی از وسایل جشن نوروز از قبیل آینه و کوزه و اسفند را به یقین شب چهارشنبه سوری و از چهارشنبه بازار تهیه می‌کردند. بازار در این شب چراغانی و زیور بسته و سرشار از هیجان و شادمانی بود و البته خرید هرکدام هم آیین خاصی را تدارک می‌دید. غروب هنگام بوته‌ها را به تعداد هفت یا سه (نماد سه منش نیک) روی هم می‌گذاشتند و خورشید که به تمامی پنهان می‌شد ، آن را بر می‌افروختند تا آتش سر به فلک کشیده جانشین خورشید شود. در بعضی نقاط ایران برای شگون ، وسایل دور ریختنی خانه از قبیل پتو ، لحاف و لباس‌های کهنه را می‌سوزاندند. آتش می‌توانست در بیابان‌ها و رهگذرها و یا بر صحن و بام خانه‌ها افروخته شود. وقتی آتش شعله می‌کشید از رویش می‌پریدندو ترانه‌هایی که در همه‌ی آنها خواهش برکت و سلامت و بارآوری و پاکیزگی بود ، می‌خواندند. آتش چهار شنبه سوری را خاموش نمی‌کردند تا خودش خاکستر شود. سپس خاکسترش را که مقدس بود کسی جمع می‌کرد و بی آنکه پشت سرش را نگاه کند ، سر ِ نخستین چهار راه می‌ریخت. در باز گشت در پاسخ اهل خانه که می‌پرسیدند: "کیست؟" می‌گفت: "منم." - " از کجا می‌آیی؟" - "از عروسی... " - "چه آورده‌ای؟" - "تندرستی..." شال اندازی از آداب چهارشنبه سوری بود. پس از مراسم آتش افروزی جوانان به بام همسایگان و خویشان می‌رفتند و از روی روزنه‌ی بالای اتاق (روزنه‌ی بخاری) شال درازی را به درون می‌انداختند. صاحب خانه می‌بایست هدیه‌ای در شال بگذارد. شهریار در بند 27 منظومه‌ی حیدر بابا به آیین شال اندازی و در بند 28 به ارتباط شال اندازی با برکت خواهی و احترام به درگذشتگان به نحوی شاعرانه اشاره دارد: برگردان بند 27: عید بود و مرغ شب آواز می‌خواند دختر نامزد شده برای داماد ، جوراب نقشین می‌بافت... و هر کس شال خود را از دریچه‌ای آویزان می‌کرد وه... که چه رسم زیبایی است ? رسم شال اندازی ? هدیه عیدی بستن به شال داماد... برگردان بند 28 من هم گریه و زاری کردم و شالی خواستم شالی گرفتم و فوراً بر کمر بستم شتابان به طرف خانه‌ی غلام (پسر خاله‌ام) رفتم ، و شال را آویزان کردم... فاطمه خاله‌ام جورابی به شال من بست "خانم ننه‌ام" را به یاد آورد و گریه کرد... شهریار در توضیح این رسم می‌گوید: "در آن سال مادر بزرگ من (خانم ننه) مرده بود. ما هم نمی‌بایست در مراسم عید شرکت می‌کردیم ولی من بچه بودم ، با سماجت شالی گرفتم و به پشت بام دویدم." از دیگر مراسم چهارشنبه سوری فالگوش بودو آن بیشتر مخصوص کسانی بود که آرزویی داشتند. مانند دختران دم بخت یا زنان در آرزوی فرزند. آنها سر چهار راهی که نماد گذار از مشکل بود می‌ایستادند و کلیدی را که نماد گشایش بود ، زیر پا می‌گذاشتند. نیت می‌کردند و به گوش می‌ایستادند و گفت و گوی اولین رهگذران را پاسخ نیت خود می‌دانستند. آنها در واقع از فروهر‌ها می‌خواستند که بستگی کارشان را با کلیدی که زیر پا داشتند ، بگشایند. قاشق زنی هم تمثیلی بود از پذیرایی از فروهر‌ها... زیرا که قاشق و ظرف مسین نشانه‌ی خوراک و خوردن بود. ایرانیان باستان برای فروهر‌ها بر بام خانه غذاهای گوناگون می‌گذاشتند تا از این میهمانان تازه رسیده‌ی آسمانی پذیرایی کنند و چون فروهر‌ها پنهان و غیر محسوس اند ، کسانی هم که برای قاشق زنی می‌رفتند ، سعی می‌کردند روی بپوشانند و ناشناس بمانند و چون غذا و آجیل را مخصوص فروهر می‌دانستند ، دریافتشان را خوش یُمن می‌پنداشتند. اما اصیل ترین پیک نوروزی سفره‌ی هفت سین بود که به شماره‌ی هفت امشاسپند از عدد هفت مایه می‌گرفت. دکتر بهرام فره وشی در جهان فروری مبنای هفت سین را چیدن هفت سینی یا هفت قاب بر خوان نوروزی می‌داند که به آن هفت سینی می‌گفتند و بعدها با حذف (یای) نسنت به صورت هفت سین در آمد. او عقیده دارد که هنوز هم در بعضی از روستاهای ایران این سفره را ، سفره‌ی هفت سینی می‌گویند. چیزهای روی سفره عبارت بود از آب و سبزه ، نماد روشنایی و افزونی ، آتشدان ، نماد پایداری نور و گرما که بعد‌ها به شمع و چراغ مبدل شد ، شیر نماد نوزایی و رستاخیز و تولد دوباره ، تخم مرغ نماد نژاد و نطفه ، آیینه نماد شفافیت و صفا ، سنجد نماد دلدادگی و زایش و باروری ، سیب نماد رازوارگی عشق ، انار نماد تقدس ، سکه‌های تازه ضرب نماد برکت و دارندگی ، ماهی نماد برج سپری شده‌ی اسفند ، حوت (= ماهی) ، نارنج نماد گوی زمین ، گل بید مشک که گل ویژه‌ی اسفند ماه است ، نماد امشاسپند سپندار مز و گلاب که باز مانده‌ی رسم آبریزان یا آبپاشان است ( بر مبنای اشاره‌ی ابو ریحان بیرونی چون در زمستان انسان همجوار آتش است ، به دود و خاکستر آن آلوده می‌شود و لذا آب پاشیدن به یکد یگر نماد پاکیزگی از آن آلایش است. ) نان پخته شده از هفت حبوب ، خرما ، پنیر ، شکر ، بَرسَم (= شاخه‌هایی از درخت مقدس انار ، بید ، زیتون ، انجیر در دسته‌های سه ، هفت یا دوازده تایی) و کتاب مقدس. بعضی از مؤمنان مسلمان نوروز را مقارن با روز آغاز خلافت علی علیه السلام می‌دانستند چنانکه‌هاتف اصفهانی می‌گوید: نسیم صبح عنبر بیز شد ، بر توده‌ی غبرا زمین سبز نسرین خیز شد چون گنبد خضرا همایون روز نوروز است امروز و به فیروزی بر اورنگ خلافت کرده شاه لافتی مأوا بد نیست اشاره شود که در زمان شاهی ِ فتحعلیشاه قاجار و به فرمان او دستور داده بودند که شاعران به جای مدح ، حقیقت گویی کنند. شاعری با تکیه بر این فرمان شعر زیر را سرود و آن را در حضور شاه خواند و صله‌ی قابل توجهی هم دریافت نمود ! مگر دارا و یا خسرو ست این شاه بدین جاه و بدین جاه و بدین جاه ز کیخسرو بسی افتاده او پیش بدین ریش و بدین ریش و بدین ریش ز جاهش مُلک کیخسرو خراب است ز ریشش ریشه‌ی ایران در آب است در پایان با آرزوی سالی خجسته با ترجمه‌ی شعری از ابونواس شاعر اهوازی نوشتار را به انجام می‌بریم: مگر نمی‌بینی که ؛ خورشید به برج بره اندر شده و اندازه‌ی زمانه برابر گردیده؟ مگر نمی‌بینی که ؛ مرغان پس از زبان گرفتگی به آواز خوانی پرداخته‌اند؟ مگر نمی‌بینی که ؛ زمین از پارچه‌های رنگین گیاهان جامه بر تن کرده؟ پس بر نوشدن زمانه شاد کام می‌باش..

رییس‌جمهور حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نشانگر عزم راسخ و اعتقاد عمیق به اندیشه‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (یکشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه حضور مردم موجب یأس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی شده است از ملت عزیز ایران، همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و رسانه ملی تشکر و قدردانی کرد.
رئیس جمهور با بیان این‌که ملت ایران همواره با روحیه عزت‌خواهی و موقعیت‌شناسی در صحنه‌های مختلف دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی حضور داشته است، اظهار داشت: مردم مؤمن، انقلابی و حماسه‌ساز ایران با حضور پرشور و هوشمندانه خود در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر و بهنگام، دفاع جانانه خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: بی‌تردید حضور عظیم و حماسی مردم در این انتخابات پاسخی هوشمندانه و کوبنده به ماه‌ها تلاش و توطئه دشمنان و بدخواهان ملت ایران برای کمرنگ کردن جلوه‌های حضور و مشارکت مردم بود که یقینا نقشی تعیین‌کننده در مسیر پیشرفت، توسعه و اعتلای کشور خواهد داشت.

احمدی‌نژاد همچنین از تمامی دست‌اندرکاران و برگزار کنندگان انتخابات و رسانه‌های گروهی بویژه رسانه ملی که با تلاش صادقانه مقدمات برگزاری انتخابات پرشور نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را فراهم کردند، تقدیر و تشکر کرد.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي، از اقشار مختلف مردم كشورمان درخواست كرد تا در روز جمعه 12 اسفند 90 با حضور در پاي صندوق‌هاي راي براي انتخاب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، بار ديگر حماسه‌اي جاويدان خلق كنند.

در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: كشور ما در حال حاضر در فضاي بين‌المللي و در شرايط خاصي قرار دارد. انتخاب نمايندگان اصلح براي راه‌يابي به مجلس شوراي اسلامي ـ كه به عنوان نهادي قانون‌گذار و بنا به فرمايش حضرت امام(ره) مجلس در راس امور است ـ از سوي مردم آگاه ايران اسلامي مي‌تواند پاسخ محكمي بر ياوه‌گويي‌ها، تبليغات و تحريم‌هايي آمريكا و اروپا باشد

مطلب ارسالی ازemran



ادامه مطلب ...

با نزديك شدن زمان برگزاري انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي قطعا رعايت اخلاق اسلامي و رعايت چارچوب‌هاي قانوني در جريان انتخابات به خصوص از سوي كانديداها ضروري‌ترين مولفه‌هاي اين ايام است.

داوطلبان و هواداران‌شان ضمن حفظ شور و نشاط انتخاباتي بايد قوانين و مقررات انتخابات را رعايت كنند و اخلاق انتخاباتي و منشور انتخاباتي را نيز مدنظر قرار دهند.

 هيات مركزي بازرسي وزارت كشور در سه سطح هيات‌هاي استاني، حوزه‌هاي انتخابيه اصلي و حوزه‌هاي انتخابيه فرعي تشكيل شده است و جمعا هزار و 20 هيات در اين زمينه فعال هستند و روند انتخابات را به صورت مستقيم پايش مي‌كنند.

مطلب ارسالی ازemran



ادامه مطلب ...
7 اسفند 1390برچسب:, :: 20:49 :: نويسنده :

حجت‌الاسلام و المسلمين غلامرضا مصباحي‌مقدم

 

 مطلب ارسالی ازemran

 

ا اشاره به ويژگي‌هايي كه كانديداهاي يك ليست بايد داشته باشند تا مورد توجه مردم قرار گيرند، گفت: ايمان، اعتقاد به اسلام و نظام، دفاع از حقوق ملت و آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران، عدم وابستگي به باندهاي قدرت و ثروت جزء ويژگي‌هاي يك كانديدا است.

وي اين شاخصه‌ها را از حداقل‌هايي عنوان كرد كه براي كانديداتوري لازم است و مردم بايد ضمن توجه به اين ويژگي‌ها دست به انتخاب اصلح بزنند.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 17:16 :: نويسنده : مصطفی
یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 17:14 :: نويسنده : مصطفی
یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:, :: 16:44 :: نويسنده : مصطفی

 

مديركل آژانس در اولين گزارش خود در سال 2012 بار ديگر تاكيد كرد كه هيچ انحرافي در مواد و فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران مشاهده نشده است و در عين حال در اين گزارش توضيحاتي درباره دو دور نشست هيات اعزامي آژانس به ايران ارايه شده است.

يوكيا آمانو، ‌مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز جمعه گزارش جديدش درباره برنامه هسته‌يي ايران را به طور غيررسمي در اختيار اعضاي شوراي حكام قرار داد.

در اين گزارش با تاكيد بر اين كه «آژانس هم‌چنان به راستي‌آزمايي نبود انحراف در مواد هسته‌يي اعلام شده در تاسيسات هسته‌يي ايران تحت توافقنامه پادمان ادامه مي‌دهد» بار ديگر ادعا مي‌شود كه چون «ايران همكاري لازم را از جمله از طريق اجرا نكردن پروتكل الحاقي، ارائه نمي‌كند» «آژانس قادر نيست اطمينان موثقي را درباره نبود مواد و فعاليت‌هاي هسته‌يي اعلام شده در ايران بدهد و بنابراين نتيجه‌گيري كند كه همه مواد هسته‌يي در ايران در فعاليت‌هاي صلح‌آميز به كار گرفته مي‌شود.»

مطلب ارسالی ازemran



ادامه مطلب ...

در حالي كه مقامات آمريكايي و اسراييلي به طور علني در مورد دورنماي اقدام نظامي عليه برنامه هسته‌ي ايران حرف مي‌زنند،‌ يك واقعيت اغلب ناديده گرفته شده و آن اين است كه آژانس‌هاي اطلاعاتي آمريكا باور ندارند كه ايران به طور فعالانه براي ساخت بمب اتمي تلاش كند.  ‌روزنامه لس‌آنجلس تايمز با اشاره به اين موضوع افزود: آخرين گزارش ارزيابي اطلاعات ملي آمريكا نشان مي‌دهد كه ايران به دنبال تحقيقاتي است كه مي‌تواند اين كشور را قادر كند سلاح هسته‌يي توليد كند اما در صدصد انجام چنين كاري نبوده است.

ارزيابي اطلاعاتي فوق‌محرمانه آمريكا كه اوايل سال گذشته در ميان سياست‌گذاران آمريكايي به گردش درآمد بر اين ديدگاه كه منشا آن به سال 2007 بازمي‌گردد، تاكيد مي‌كند.

مطلب ارسالی ازemran



ادامه مطلب ...

مردم معترض شهرهای اسلام‌آباد، راولپندی، کراچی و پیشاور عصر روز جمعه و پس از اقامه نماز جمعه به خیایان‌ها ریخته و علیه هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان شعار سر دادند.

            

در شهرهای اسلام‌آباد و راولپندی نشست‌هایی با هدف محکوم کردن این اقدام نظامیان آمریکایی برگزار و سخنرانان با ایراد سخنرانی، این عمل غیر انسانی و ضد حقوق بشری را تقبیح کردند.

در کراچی نیز مردم معترض با فراخوانی حزب "الدعدوه" دست به راهپیمایی زده و اخراج سفیر آمریکا و قطع رابطه با این کشور را از دولت خواستار شدند.

         

نوید قمر" رئیس جماعه‌الدعوه" در کراچی در این تجمع گفت: آمریکا در افغاستان شکست خورده است و راهی  برای بازگشت محترمانه ندارد لذا از طریق سوزاندن قرآن کریم مردم مسلمان را تحریک می‌کند.

 وی با شریک خواندن رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا در این حادثه، افزود: ما نمی‌توانیم آنان را عفو کنیم و تنها راه آن جهاد است.

در شهر پیشاور نیز صدها تن از مردم معترض با بستن جاده اصلی این شهر دست به  اعتصاب زده و پرچم آمریکا و آدمک آمریکا را به آتش کشیدند.

        

جمعیت علمای اسلام پاکستان نیز در شهر کراچی علیه این واقعه دست به تظاهرات زدند.

 

"مولوی عبدالغفور حیدری" یکی از رهبران این حزب در سخنان خود با بیان اینکه پاکستان باید در روابط خود با آمریکا تجدید نظر کند، افزود: به آمریکا اجازه نمی‌دهیم به مقدسات، مذهب و کتاب آسمانی مسلمانان بی احترامی کند. 

روز گذشته شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان نیز شاهد برگزاری تجمعات و تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز به هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی بود.

تظاهرات کنندگان با حمل پلاکارت‌ و فریاد شعارهایی علیه آمریکا و ناتو، از کشورهای اسلامی خواستند تا روابط خود با آمریکا و ناتو را قطع کنند.

سخنرانان این تجمع اعتراض‌آمیز همچنین تهدید کردند که ناتو با این اقدام به استقبال نابودی خود رفته است.

آنان با بیان اینکه در راه صیانت و حفاظت از تکریم قرآن از هیچ قربانی دریغ نخواهند کرد، از دولت پاکستان خواستند تا سفیر آمریکا را از پاکستان اخراج کند.

نیروهای آمریکایی در پایگاه "بگرام" افغانستان در شمال کابل روز دوشنبه با به آتش کشیدن صدها جلد قرآن، موجی از خشم و انزجار را در شهرهای مختلف افغانستان و سایر کشورهای اسلامی ایجاد کردند.

به دنبال هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام از روز سه شنبه گذشته تظاهرات گسترده ای در بسیاری از ولایت‌های این کشور در محکومیت این اقدام آغاز شده است.

بیش از 10 ولایت افغانستان صحنه تظاهرات گسترده مردمی علیه نظامیان آمریکایی بوده همچنین در برخی از ولایت‌ها پایگاه‌های نظامیان خارجی هدف حمله تظاهرات کنندگان قرار گرفته است.

در پاکستان نیز مردم این کشور بنا به دعوت برخی گروه‌های مذهبی به خیابان‌ها آمده و علیه این اقدام توهین‌آمیز نظامیان آمریکایی شعار سردادند.

مطلب ارسالی ازemran

                            

به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، روزنامه آمریکایی لس انجلس تایمز در گزارشی فاش کرده است که ۱۶ آژانس اطلاعاتی – جاوسی آمریکایی بار دیگر اعتراف کرده‌اند که ایران به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

بنابراین گزارش، این گزارش بار دیگر به اختلافات رویکردی بین ایالات متحده و اسرائیل در خصوص نحوه مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران از جمله عملیات نظامی علیه ایران، دامن خواهد زد. این در حالی است که آمریکا و رژیم اسرائیل برای دیدار اوباما با نتانیاهو در آینده نزدیک آماده می‌شوند.

این گزارش با گزارش سال 2007 سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مطابقت دارد. این گزارش بر این باور بود که ایران پس از سال 2003 تمام فعالیت‌های مرتبط با برنامه نظامی هسته‌ای را قطع کرده است. ایران تاکید دارد که ماهیت برنامه هسته‌ایش حتی قبل از ۲۰۰۳ نیز صلح‌آمیز بوده است.

گزارش اخیر همچنین تصریح می کند که ایران به سمتی پیش می‌رود که در زمان نیاز بتواند قدرت تولید سلاح هسته‌ای را داشته باشد.

رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر جنگ روانی گسترده‌ای را تحت عنوان حمله به ایران راه انداخته است. این گزارش همچنین بار دیگر عدم صحت گزارش نوامبر آمانو، مدیر کل آژانس در خصوص ایران را نیز روشن می‌سازد.

مطلب ارسالی ازemran

جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 17:11 :: نويسنده : مصطفی

حضور حداکثری در انتخابات برای شکست دشمن

ماهمه باهمیم

مواظب حیله های دشمن باشید

 

چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 22:35 :: نويسنده : مصطفی

 

زاکانی در نشست كارگري جبهه متحد: رسیدن به تثبیت در حوزه اقتصادی ضروری است

 

 

رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد اصولگرایان گفت: رسیدن به تثبیت در حوزه اقتصادی ضروری است و جبهه متحد اصولگرایان به دنبال آن است که ثبات در همه زمینه‌ها را برای جامعه اسلامی محقق کند.

از صبح روز دوشنبه اول اسفندماه سرويس جي ميل و ياهو براي اكثر كاربران ايراني كاملا كند يا بلااستفاده شده است.
خدمات پست الكترونيك هفته گذشته نيز كند شده بود كه مورد اعتراض كاربران و رسانه ها قرار گرفت اما نه مسئولان مخابرات و نه مسئولان امنيتي هيچكدام پاسخي درباره مشكل ايجاد شده ارائه ندادند.

با توجه استفاده روزافزون بسياري از مشاغل از خدمات پست الكترونيك، قطع كردن هاي بدون اعلام قبلي دردسرهاي وسيعي براي كاربران ايجاد مي كند.

ظاهرا كساني كه در قطع سرويس پست الكترونيك دست دارند، از ابعاد وسيع ضدامنيتي و ناراضي سازي كارشان اطلاعي ندارند و هيچ ارزشي هم براي افكار عمومي و مردم ايران قايل نيستند.

به گزارش الف، از اوایل بامداد سه شنبه، دسترسی به ایمیله ا به روال سابق خود بازگشته است و علی رغم انتقادات رسانه ها از مسئولین و متولیان اینترنت کشور، هیچ کدام از ایشان تاکنون واکنش و یا پاسخی هرچند کوتاه به افکار عمومی نداده است

سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, :: 21:10 :: نويسنده : مصطفی

با نزديك شدن به انتخابات مجلس هشتم، فهرست‌هاي انتخاباتي جديد با اسامي و شعارهاي متنوع ظهور كرده و به معرفي شعارها و نامزدهاي خود مشغول شده‌اند.

تنوع فهرست‌هاي انتخاباتي از آنجا كه امكان مقايسه و انتخاب را براي راي دهندگان بيشتر مي‌كند و به انتخابات شور مي‌بخشد، به طور كلي مي تواند مفيد باشد. فهرست‌هاي انتخاباتي متنوعي كه اين روزها از دل گروه‌هاي مختلف سياسي متولد مي‌شود، هر كدام حداقل با يك چهره سرشناس سياسي مرتبط هستند. صاحبان اين فهرست‌ها كه قاعدتاً در سال‌هاي گذشته هر كدام مسووليتي داشته و حداقل به عنوان يك فعال سياسي يا حتي يك شهروند، در اين جامعه زندگي كرده‌اند، امروز كه از مردم راي مي‌خواهند، لازم است به اين سوال پاسخ دهند كه در نوسانات سياسي – اقتصادي – فرهنگي و اجتماعي سال‌هاي گذشته كجا بودند و چه موضعي گرفتند و چه تاثيري در روند اين تحولات به جا گذاشته‌اند؟

در اين ماه‌ها رسم شده واكنش افراد به فتنه سال ۸۸ محكي براي شايستگي‌شان براي حضور در خانه ملت و قلب مردمسالاري ديني تلقي شود. اين درست است. كساني كه در جريان كودتاي سبز عليه راي اكثريت شهرستاني پابرهنه سكوت كردند و نتوانستند حق را از باطل تشخيص دهند، شايستگي حضور در خانه ملت را ندارند. اين ادعاي صحيحي است اما واكنش به فتنه ۸۸ ملاك كافي و كاملي براي تعيين شايستگي حضور در مجلس نيست. در طول سال‌هاي بعد از انقلاب تحولات زيادي وجود داشته كه نوع واكنش به آن، بايد در ارزيابي شايستگي داوطلبان نمايندگي مجلس موثر باشد.

به عنوان مثال صاحبان فهرست‌هاي انتخاباتي لازم است به اين سوال پاسخ دهند كه در سالهاي بعد از ۱۳۸۴ كه دولت وقت با تزريق دلارهاي نفتي به بودجه، نقدينگي و تورم را شديداً افزايش داد و بيماري هلندي اقتصاد ايران را تشديد كرد، فعالان سياسي اين گروه‌ها كجا بودند و چه واكنشي نشان دادند؟

در سال‌هاي قبل‌تر وقتي شهرام جزايري به برخي نمايندگان و رئيس مجلس كمك مالي كرد تا مصوبه دلخواهش را تصويب كنند، صاحبان فهرستهاي انتخاباتي كجا بودند و چه واكنشي نشان دادند؟

و يا در تحولات سال‌هاي دورتر زماني كه آقاي هاشمي با ايده مانور تجمل، ارزش‌هاي انقلاب و جنگ را به مسلخ برد و به مديران فاسد ميدان داد، صاحبان فهرست‌هاي انتخاباتي كجا بودند و چه مي‌كردند؟ آيا به كارهاي آقاي هاشمي اعتراض مي‌كردند يا مشغول مداحي سردار سازندگي بودند و يا ترجيح داده بودند ساكت باشند؟

و يا در سال ۸۶ كه معاونت پارلماني رئيس جمهور به بهانه كمك مساجد! به نمايندگان چك ۵ ميليون توماني پيشنهاد كرد تا از استيضاح وزير كشور اسبق چشم پوشي كنند، صاحبان فهرست‌هاي انتخاباتي كجا بودند و چه واكنشي نشان دادند؟ يا زماني كه رئيس جمهور حاضر يك چهره مساله دار را به معاونت اولي خود برگزيد، يا زماني كه ثابت شد در پرونده فساد مالي بيمه ايران اتهاماتي متوجه محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور است يا زماني كه ثابت شد آقاي رئيس جمهور مدعي عدالت، پسر و عروس خود را با خود به سفر كاري نيويورك برده است...

در اين تحولات و نوسانات سياسي اقتصادي فرهنگي، صاحبان فهرست‌هاي انتخاباتي كجا بوده‌اند و چه مي‌كردند؟

چرا راه دوري برويم، در همين هفته‌هايي كه فهرست‌هاي انتخاباتي در حال تولد هستند، چند تحول بسيار مهم اقتصادي و مرتبط با مجلس در حال وقوع است كه نوع واكنش فهرست‌هاي انتخاباتي به آنها مي‌تواند در شناخت و تصميم گيري راي دهندگان موثر باشد:

- لايحه بودجه سال ۹۱ كه صرفنظر از زمان تقديم، بسياري از قواعد و قوانين ناظر به بودجه‌نويسي را نقض كرده است.

- مساله اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها و نپرداختن سهم توليدكنندگان كشور از منابع حاصل از هدفمندي يارانه ها و در عين حال ادعاي دولت براي افزايش پرداختي ماهانه به مردم.

- مساله سكوت و بي عملي دولت در سقوط اخير و بي سابقه ارزش پول ملي و رفتارهاي مشكوك برخي چهره هاي سياسي در تشديد بحران ارزي حاضر

صاحبان فهرست هاي انتخاباتي فرض كنند هم اكنون نماينده مجلس هستند. درباره اين سه تحول روز چه برنامه و تصميمي دارند؟ با رئيس دولتي كه مي‌گويد مجلس در راس امور نيست و بودجه‌اي مي دهد كه مجلس را به مضحكه گرفته، چه برخوردي مي‌خواهند انجام دهند؟

با وزيري كه اختلاسي به وسعت ۳هزار ميليارد تومان در مجموعه‌اش اتفاق مي‌افتد و به خود زحمت عذرخواهي هم نمي‌دهد، چه مي‌خواهند بكنند؟

براي چهره‌هاي سياسي داوطلب ورود به مجلس، اعلام شعار و برنامه لازم است اما هرگز كافي نيست بخصوص براي افرادي كه در سال‌هاي گذشته و هم اكنون در مسووليت نمايندگي ملت در مجلس هم قرار داشته‌اند. اين سوال بخصوص متوجه اصولگرايان است. بالاخره انتخابات مجلس نهم با انتخابات مجلس هفتم فرق دارد و در اين دوره، اغلب داوطلبان و صاحبان فهرستها، كارنامه اي روشن از عمل يا سكوت خود در تحولات اين سالها دارند. كارنامه اي كه در كنار برنامه ها و شعارها، مبناي تصميم گيري و انتخاب ملت خواهد بود.

عضو جبهه ايستادگي گفت: اگر فهرست ها و نمايندگي زيرگفتمان ها دو تا سه و چهار ليست باشند، قابل تحمل است، اما ارائه ده‌ها فهرست، از غفلت يا طراحي عده‌اي خاص خبر مي‌دهد تا با حداقل راي، انتخابات را به يك سمت ببرند.
 
ادامه مطلب

 

پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 46
بازدید کل : 30587
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->

پیج رنک